This page contains a Flash digital edition of a book.
NAMSOS - HEILHORNET: NORD N

a

k

t Å

l Heilhornet s A Namsos - Overhalla / Alternativ 2 n

Sykle til Spillum og følg skilt der veien tar av mot Oppdal. Den asfalterte Fv401 følger Namsen og den kjente lakseelva tar seg ekstra godt ut fra sørsiden! Her passerer du et av de beste laksevaldene, Sælleghylla, fossefall med gode fiskekulper. Sykle over broen til Overhalla sentrum og Fv17.

Overhalla - Høylandet - Salsbruket - Kolvereid a

v H

n

Like nord for sentrum på Høylandet, tar du av til venstre og følger skiltene til Fv776 Salsbruket og Setran Gård. Det er jevn stigning langs asfaltert vei. Dette er en ‘fjellovergang’ med vill og vakker natur. Vær obs på tunnel med sving uten lys! På vei ned på andre siden passerer du Skrøyvdalsfossen - som på sitt største er et flott syn. Du passerer Salsbruket sentrum. Fergeoverfart til Hofles: 5 min. Følg øvrig rutebeskrivelse mot Kolvereid.

(NB! Se kart foregående oppslag)

e d

Fra Kolvereid følger du Fv770 nord/østover til du tar av på Saltbotnkorsen, og følger Fv771 nordover helt til Bogen, innerst i Årsetfjorden. Halve strekningen går gjennom skog-, myr- og kulturlandskap. Det er en rasteplass, idyllisk beliggende ved et vann på høyre hånd like før du kommer til Naustbukta (butikk). Ikke merket. Se etter stikkvei. Det er en seig stigning fra

9 Bogen - Leka: 14 km til fergeleiet på Gutvik i Leka kommune

10 Topptur Heilhornet: Merket med skilt - 3 km nord for Kjelleidet kommer man til en parkeringsplass ved veien på venstre side. Godt merket. 6 km én vei. Fjellstøvler anbefales. Fantastisk utsikt!

LENKER

Overnatting, aktiviteter, severdigheter ved Bogen/Heilhornet: www.kystriksveien.no/bindal

Overnatting, aktiviteter, severdigheter Vikna: www.kystriksveien.no/vikna

Overnatting, aktiviteter, severdigheter Leka: www.kystriksveien.no/leka

Naustbukta. Nyt så de slakke nedoverbakkene som venter deg - og det vakre fjordlandskapet frem til Bogen. Herfra følger du Fv802/Fv17 de siste km til Heilhornet. Bruk gjerne en dag her - og forsøk deg på bestigningen av Heilhornet (1058 m.o.h). Her starter Eventyrkysten - Helgelandskysten. Besøk www.kystriksveien.no/ sykkel for ruteforslag på Helgelandskysten.

AVSTIKKERE

R

Page 1  |  Page 2  |  Page 3  |  Page 4  |  Page 5  |  Page 6  |  Page 7  |  Page 8  |  Page 9  |  Page 10  |  Page 11  |  Page 12  |  Page 13  |  Page 14  |  Page 15  |  Page 16  |  Page 17  |  Page 18  |  Page 19  |  Page 20  |  Page 21  |  Page 22  |  Page 23  |  Page 24