This page contains a Flash digital edition of a book.
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2010 21 «Επίσκεψη της κ. Κ. Μπατζελή στο Δ. Ελευθερών και στο Μουσείο Ελιάς»

Προγραμματισμένη επίσκεψη στο Δήμο Ελευθερών πραγματοποίησε την Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010 η Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κατε- ρίνα Μπατζελή. Στο Μουσείο Ελιάς στο Ελαιοχώρι η Υπουργός Κα Μπατζελή συναντήθηκε με αγρότες, και προέδρους συνεταιριστικών οργανώσεων. Ο Δήμαρ- χος Ελευθερών Κος Χρυσανίδης Χαράλαμπος υπο- δέχθηκε την Υπουργό και της παρέδωσε υπόμνημα ζητώντας από την πολιτεία να συνδράμει στα θέμα- τα – προβλήματα όπως η αντιχαλαζική προστασία με το σύστημα των κανονιών ή των διχτυών , το φράγ-

μα των Ελευθερών, τα προβλήματα των αγροτικών δρόμων, την οικονομική ενίσχυση για την αντιμετώπι- ση των ζημιών από έντονα καιρικά φαινόμενα που μέχρι σήμερα δεν υπήρξε καμία συνδρομή, την απαλλαγή από το φόρο για τη ποσότητα του παραδοσιακού τσίπουρου που δικαιούνται και την τοποθέτηση ετικέτας παραγω- γού για την προστασία των καταναλωτών από νοθεία , τα προβλήματα των σταφυλιών, και τέλος τη διαχείριση των κοινόχρηστων εκτάσεων. Ο Δήμαρχος δώρισε στην Υπουργό ένα χειροποίητο στε- φάνι ελιάς και την πρώτη ανακοίνωση της έναρξης του

EΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΑ ΓΑΝΟΧΩΡΑ ΤΗΣ ΑΝ. ΘΡΑΚΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ

ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΤΣΙΑΝΩΝ Ή

ταν βαθειά επιθυμία να επισκεφθούμε το χωριό που γεννήθηκαν οι γονείς μας. Το θεωρούσαμε

ιερό χρέος και γι’ αυτό, ο πρόσφατα ιδρυθείς Σύλλο- γος με την επωνυμία ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΤΣΙΑΝΩΝ, στις 25/06/2010 πραγματοποίησε το προσκύνημα αυτό. Έτσι, πρωί-πρωί, ξεκινήσαμε από την Νέα Ηρακλείτσα

με προορισμό τα Γανόχωρα Ανατολικής Θράκης, κυρίως όμως για να επισκεφθούμε την Ηρακλείτσα. Κατά το μεσημέρι φθάσαμε στον προορισμό μας που ήταν το ξενοδοχείο στην Περίσταση. Αφού ξεκουρα- στήκαμε στο ξενοδοχείο, το απόγευμα μας δεξιώθηκε ο Δήμαρχος της Περίστασης. Στο Δημαρχείο μας περίμε- ναν όλοι οι εργαζόμενοι, ενώ μας συνόδευε και το Δ. Σ του Πολιτιστικού Συλλόγου της Περίστασης. Μας προ- σέφεραν αναψυκτικά, γλυκά κλπ., βγάλαμε αναμνηστι- κές φωτογραφίες και ανταλλάξαμε αναμνηστικά δώρα με τον κ. Δήμαρχο. Αφού τέλειωσαν τα εθιμοτυπικά, πήραμε το δρόμο για την Ηρακλείτσα. Το λεωφορείο σταμάτησε στο σημείο που ήταν χτισμένη τότε η εκκλησία του Αγ. Γεωργίου, πολιούχου του χωριού. Όμως οποία απογοήτευση. Η εκ- κλησία δεν υπήρχε και στην θέση της δέσποζε ένα Τζα- μί. Το προσπεράσαμε και κατηφορίσαμε προς την πλα- τεία του χωριού, το «Μεσοχώρι» όπως το έλεγαν τότε. Εκεί πριν από λίγα χρόνια υπήρχε το «Ντμπεκ» (Μαρ- μάρινο Γουδί). Την ώρα που βγάζαμε φωτογραφίες τα αιωνόβια πλα- τάνια της πλατείας, έφτασε ο πρόεδρος της Κοινότητας Ηρακλείτσας και μας καλωσόρισε. Μετά τα τυπικά οδη- γηθήκαμε σε ένα παραλιακό κέντρο (το καλύτερο μπο- ρούμε να πούμε), φάγαμε, διασκεδάσαμε και περάσαμε πολύ ωραία, ευχαριστώντας τον κ. Πρόεδρο της κοινό- τητας Ηρακλείτσας για την προσφορά του αυτήν. Το επόμενο πρωί ξεκινήσαμε με προορισμό τη Στέρνα. Πρώτα πήγαμε στο Μυριόφυτο για καφέ. Εκεί αφήσα- με το λεωφορείο και επιβιβαστήκαμε σε τρία μικρότε- ρα λεωφορεία που σκαρφάλωσαν προς τη Στέρνα. Δι- ασχίσαμε μια πλατεία και φτάσαμε εκεί που ήταν παλιά κτισμένο το χωριό. Είδαμε το σημείο που ήταν οι νερό- μυλοι και μια βρύση που έτρεχε νερό, διατηρημένη από εκείνα τα χρόνια. Επιστρέψαμε στο Μυριόφυτο και επι- σκεφθήκαμε ένα παλιό οινοποιείο, που λειτουργούσε και

Ελαιοτριβείου η οποία χρονολογείται το 1952. Η υπουρ- γός ξεναγήθηκε στο Μουσείο Ελιάς και συνεχάρη τον Δήμαρχο κ. Χρυσανίδη Χαράλαμπο για την πρωτοβου- λία ανακατασκευής και προβολής του Μουσείου Ελιάς.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΕΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΤΣΑΣ «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ»

σαν Μουσείο. Τα μηχανήματα ήταν αρκετά παλιά, από την εποχή εκείνη. Στη συνέχεια περάσαμε την Χώρα και φθάσαμε στο Γάνο. Ανηφορίσαμε και το πρώτο που είδαμε ήταν το Δημοτικό Σχολείο του χωριού, εγκαταλειμμένο μεν αλλά οι τοίχοι του ήταν ακόμα γεροί. Γυρίσαμε για να πάμε στο εστιατόριο για φαγητό που το όνομά του, όπως και η περιοχή ήταν Αγίασμα. Υπήρχε εκεί ένα Εκκλησάκι με αγίασμα και η ονομασία παραμένει μέχρι σήμερα. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε ένα Σύλλογο της περιοχής που έκανε και κρασιά. Το όνομα δε του Συλλόγου όπως και των κρασιών είναι Γανόχωρα. Έπειτα, επισκεφθή- καμε και πάλι την Ηρακλείτσα για να δούμε το μέρος που ήταν η Εκκλησία της Παναγίας. Το θέαμα ήταν απο- γοητευτικό. Ερείπια και σκουπίδια σε κάθε ματιά μας. Ένας νεαρός μας έκανε νόημα να τον ακολουθήσουμε. Μας έδειξε μια μαρμάρινη πλάκα πάνω από μια πόρτα που έγραφε ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ. Δύο γυναίκες άνοι- ξαν μια πόρτα και μπήκαμε μέσα. Υπήρχε μια άλλη πόρ- τα με μαρμάρινη πλάκα που έγραφε το όνομα του Ιδρυ- τή-ΑΝΗΓΕΡΘΗ ΙΔΙΑΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ ΙΒΗΡΙΤΟΥ ΤΟΥ ΕΚ ΚΥΔΩΝΙΩΝ 1886-. Ακριβώς απέναντι, ψηλά στον δεξιό εξωτερικό τοίχο της Εκκλησίας επάνω σε μάρμαρο ήταν χαραγμένος ένας σταυρός. Όλα αυτά θυμίζουν ότι κάποτε ο χώρος αυτός ήταν Χρι- στιανικός. Παίρνοντας τον δρόμο για την παραλία, εκεί απ’ όπου κάποτε οι παππούδες μας έβλεπαν τα πλοία να διασχίσουν τη θάλασσα του Μαρμαρά. Το ίδιο κάνου- με και εμείς.

Πλούσιο ήταν και το φετινό καλοκαίρι σε εκ- δηλώσεις για τον Πολιτιστικό Εξωραϊστικό Σύλλογο Ν. Ηρακλείτσας «Αγ. Γεώργιος». Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος τη Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010 τη παραμονή του Αι Γιάν- νη τα μέλη του Συλλόγου αναβίωσαν το πα- ραδοσιακό έθιμο του ΚΛΗΔΩΝΑ στο Λιμανά- κι της Ν. Ηρακλείτσας. Ακολούθησε το πρό- γραμμα των γυμναστικών επιδείξεων από τα παιδιά του Συλλόγου. Την Παρασκευή 30 Ιουλίου τα μέλη του Συλ- λόγου διοργάνωσαν μουσική εκδήλωση με γνωστό σχήμα λαϊκής μουσικής. Στην εκδή- λωση παραβρέθηκε πλήθος κόσμου, που δι- ασκέδασε μέχρι αργά. Οι εκδηλώσεις κορυφώθηκαν την Τετάρ- τη 18 Αυγούστου με το «Αντάμωμα Ηρακλι- τσιωτών». Ο Πολιτιστικός Σύλλογος για τέ- ταρτη χρονιά φέτος πραγματοποίησε την υπόσχεση που έδωσε για ένα Αντάμωμα Ηρακλιτσιωτών, με την υποστήριξη και τη μέγιστη βοήθεια του Δήμου Ελευθερών. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στη ταβέρνα «Paradiso» στη Νέα Ηρακλείτσα. Στην εκ- δήλωση παραβρέθηκαν ο Δήμαρχος Χρυσα- νίδης Χαράλαμπος, η Πρόεδρος της Κοινω- φελούς Επιχείρησης Κα Κορδύλη Συμέλα, ο Αντινομάρχης Πασχαλίδης Γιάννης, ο Δήμαρ- χος Ελευθ/πολης κ. Φιλόσογλου Ιωάννης, η πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Ν. Ηρα- κλείτσας κ. Τραγατζοπούλου καθώς και δη- μοτικοί σύμβουλοι του Δήμου Ελευθερών. Φιλοξενύμενοι της βραδιάς ήταν το χορευτι- κό συγκρότημα του χοροδιδάσκαλου κ. Ιω- αννίδη Μανώλη, οι οποίοι χάρισαν παραδοσι- ακούς Θρακιώτικους χορούς. Τέλος θα θέλα- με να απευθύνουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ, στις κυρίες του Συλλόγου οι οποίες πρόσφε- ραν χειροποίητα Θρακιώτικα γλυκά «αμυ- γδαλωτά» στους καλεσμένους, στον Αλέξη Μαμαλούγκωφ για την επεξεργασία και πα- ρουσίαση προβολής του ιστορικού, αρχεια- κού και φωτογραφικού υλικού του Συλλό- γου μας.

ΓΙΑΣΕΜΗ Χ. ΓΟΥΔΕΛΗ

Φυσικοθεραπεία Κινησιοθεραπεία

28ης Οκτωβρίου (1ος όροφος) Νέα Πέραμος Καβάλας

Τηλ. 25940 21369 Κιν. 6976 601825

Page 1  |  Page 2  |  Page 3  |  Page 4  |  Page 5  |  Page 6  |  Page 7  |  Page 8  |  Page 9  |  Page 10  |  Page 11  |  Page 12  |  Page 13  |  Page 14  |  Page 15  |  Page 16  |  Page 17  |  Page 18  |  Page 19  |  Page 20  |  Page 21  |  Page 22  |  Page 23  |  Page 24